1. Contentstrategie vanuit niets & de potentie van YouTube
Hoe bouw je vanuit het niets een full blown contentstrategie? En welke kansen laten content marketeers liggen omdat ze YouTube niet optimaal gebruiken?
Welke bijeenkomsten kwamen hiervoor?
Drie sprekers - Jerrel Arkes, Kim Pot en Martin van Kranenburg - laten je zien welke tools jij kunt inzetten voor het bedenken, maken en inzetten van content.
Twee grote winnaars van de Grand Prix Content Marketing zijn in maart bij ons te gast: Future Money Talks (SNS/Born05) en De Verdwenen SS’er (Nationaal Monument Kamp Amersfoort/iO). De gemene deler: echte, redactionele content om je vingers bij af te likken.
Dat content voor een museum, pensioenfonds of bijbaan ook aansprekend kan zijn, leggen Marijke Smallegang van het Rijksmuseum en Tim Meuleman van C2B uit tijdens editie 16 van CS, genootschap van contentstrategen.
Op 23 mei organiseren we een sessie over storytelling. Het doel: dat jij als deelnemer na afloop aan je collega’s de basics van storytelling bij kunt brengen. Vier storytellers in hart en nieren komen het onderwerp van verschillende kanten te belichten.
Contentkalenders en aanverwante tools spelen een centrale rol in elk contentteam. En elk team heeft zo zijn eigen workflow en tools: van gespecialiseerde software tot een whiteboard op de redactie. Van geautomatiseerde monitoring tot knutselen in Excel.
Op dinsdag 21 maart gaan we het helemaal anders doen. Sessie 12 van CS is face-to-face (in Rotterdam) en in de vorm van een workshop. Hoe gebruik je AI voor visuals en tekst?