Terug naar alle evenementen

CS 29: Maatschappelijke content met Bas Welling (We Agency) en Jeffrey van Heck (Natuurmonumenten)

Maatschappelijke content

Iets goeds doen voor de maatschappij. En daar dan mooie verhalen over maken. Welke contentstrateeg wil dat niet?

Die maatschappelijke content, belicht vanuit twee invalshoeken, staat centraal tijdens aflevering 3 van de Contentshow, die we morgenavond (dinsdag 20 mei) opnemen. Log om 20.15u in om live aanwezig te zijn!


Hoe je als commercieel merk een passend maatschappelijk thema vindt

Bas Welling (We Agency) weet als geen ander hoe je een (commercieel) merk kunt verbinden aan een maatschappelijk thema. Bijna precies een jaar geleden hadden we bij het Genootschap van Contentstrategen al KPN en Interpolis te gast. 

Wefilm/We Agency zat in beide gevallen achter de campagnes die als doel hadden om de wereld een stukje mooier te maken (Stukje van mij van KPN en Mis Niks van Interpolis). Tijd dus om van Bas te horen waar die drive naar maatschappelijke (meer)waarde vandaan komt én waar die toe leidt!


Hoe je als maatschappelijke organisatie commercie bedrijft met content

Jeffrey van Heck heeft al zestien jaar ervaring in het maken en distribueren van mooie contentcampagnes bij Natuurmonumenten, en weet daardoor goed wat werkt en wat niet. 

Een tipje van de sluier: alleen de alarmklok luiden over problemen werkt niet, je publiek helpen om onderdeel te zijn van de oplossing wél. En schattige jonge bosuiltjes, die doen het ook altijd goed. 


Terugluisteren kan nu!

Beluister deze podcast hieronder of in je favoriete podcast-app!

Vorige
Vorige
15 april

CS 28: De Contentshow met Chantal Smink en Erwin Blom