Terug naar alle evenementen

CS 30: Magazines met Daphne Hoogenboom (KLM/Holland Herald) en Viona Nieuwenhuis (Sabel Communicatie)

Als we het over ‘content’ hebben, dan denken we automatisch aan ‘online’. Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Bedrijfsmagazines zijn al zo oud als reclame zelf. De eerste Kampioen van de ANWB verscheen in 1886!

Je zou zelfs kunnen zeggen dat bedrijfsmagazines verantwoordelijk waren voor de opkomst van een beroepsgroep die nu meestal ‘content’ in de functietitel heeft: de bedrijfsjournalist.

Heeft het magazine in 2025 nog wel een rol in de contentmix? In De Contentshow van 24 juni hebben we twee gasten die daar volmondig ‘ja’ op antwoorden. Waarom? Tussen al het snelle, online social media-geweld is het magazine een baken van rust en focus. En goede content heeft echte aandacht nodig.

Holland Herald: iconisch magazine

Holland Herald van KLM hoort in het rijtje van de meest iconische bedrijfsmagazines van Nederland. En dat is niet zo vreemd: als je ooit tijd hebt om je even lekker te verdiepen in een tijdschrift, dan is dat wel tijdens een vliegreis.

Wie elke maand opnieuw 135.000 exemplaren in omloop brengt (en zelfs advertentieruimte kan verkopen), die kan wel tips kunnen geven over redactionele formules. Daphne Hoogenboom, head of content marketing van KLM komt op 24 juni met ons delen wat wel en niet werkt. En ze vertelt ook over de discussies die er worden gevoerd binnen KLM over online alternatieven om reizigers te bereiken – en waarom het best nog wel ingewikkeld is om de impact van een magazine te evenaren.

Een magazine als ultiem bindmiddel

Ook al zitten ze vaak met nietjes aan elkaar, magazines hebben de potentie om als lijm te fungeren tussen collega’s. Dat is de visie van Viona Nieuwenhuis. Als hoofdredacteur bij Sabel Communicatie maakt ze magazines voor onder meer de NS, de Politie en verschillende ministeries.

Hoe scout je de perfecte verhalen binnen je organisatie? Hoe eerlijk en rauw mogen de verhalen zijn die je plaatst in een bedrijfsmagazine? Het antwoord op deze (en andere) vragen geeft ze op 24 juni.

Woon de opnames bij!

Je bent van harte welkom om de opnames van De Contentshow #4 bij te wonen, zodat je bijvoorbeeld je eigen vragen kunt stellen. 

  • Wanneer: dinsdag 24 juni, 20.15 - 21.15 uur

  • Waar: online (registreert, je de link naar de sessie kort van tevoren toe)

Vorige
Vorige
20 mei

CS 29: Maatschappelijke content met Bas Welling (We Agency) en Jeffrey van Heck (Natuurmonumenten)