Het Genootschap van Contentstrategen.

Het vak van contentstrateeg kan eenzaam zijn. De meeste bedrijven hebben immers niet meerdere strategen in dienst. Daarom is er CS: het genootschap waar contentstrategen onderling kennis en ervaringen uitwisselen. Dit is het warme bad waar je naar zocht. Waar je je ideeën kunt toetsen en je problemen kunt aankaarten. Daarvoor hebben we online bijeenkomsten, een LinkedIn groep en wie weet ooit weer van die avonden met live contact en een borrel erbij.

De bijeenkomsten

Elke editie nodigen we twee sprekers uit. 

  • In de case vertelt een contentstrateeg over haar of zijn campagne. Wat was het doel, wat was de aanpak, wat waren de resultaten en wat kunnen we met z’n allen hiervan leren?

  • In de talk vertelt een contentstrateeg over een aanpak die voor haar of hem goed heeft gewerkt. Denk aan: hoe maak ik de impact van content meetbaar? Hoe krijg ik mensen mee? Hoe kun je content structureel recyclen? Hoe ziet een contentstrategie er überhaupt uit?

De case en de talk duren elk ongeveer een half uur, inclusief een vragenronde.

Wat doen we niet?

Verkooppitches. CS is niet bedoeld om leads binnen te harken. Als je verhaal zó sterk is dat iedereen naderhand koffie met je wil drinken, is dat prima natuurlijk. Want ook dat is de kracht van content.

Voor wie is dit?

Primair voor contentstrategen dus. Daarmee bedoelen we iedereen die (a) zich professioneel bezighoudt met storytelling / bedrijfsjournalistiek en (b) invloed heeft op hoe content bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Zeg maar iedereen die zichzelf de officieuze hoofdredacteur zou kunnen noemen van haar of zijn organisatie. Ben je dat niet, maar spreekt de inhoud van een sessie je wel aan? Dan ben je natuurlijk ook gewoon van harte welkom!

De mensen achter het genootschap.

 
Portret Freek Janssen

Freek Janssen

Prijst zich gelukkig dat hij dagelijks als contentstrateeg de mooiste verhalen bij Philips mag ophalen. Begon zijn carrière als journalist, leerde de contentkneepjes van het vak bij communicatiebureau LEWIS. Favoriete side project (naast CS natuurlijk): Ondergewaardeerde Liedjes, de muziekblog die je misschien kent van de Snob 2000.

Bram Koster

Was ooit hoofdredacteur. Kruipt namens Evolve nog af en toe in die 'huid van' voor klanten. Mag vertellen over contentstrategie aan deelnemers van de C-opleiding van Van der Hilst. Is pas content als jij het bent.

Portrait-Kim-Raven.jpg

Kim Raven

Ik ben als zelfstandige strategische communicatieadviseur vooral bezig met verandercommunicatie, (online) reputatie, imago en interne communicatie. Zonder goede contenstrategie geen goede communicatie. Daarnaast hou ik me vooral bezig met boulderen.

 

Aljo Hartgers

Aljo Hartgers is specialist in contentstrategie. Ook branding, design, sales en alles wat daarbij komt kijken heeft mijn interesse. Dit pas ik toe in mijn werkzaamheden. Daarnaast verdiep ik mij al erg lang in duurzame thema’s, zoals elektrisch rijden en verduurzaming in het algemeen met een eigen podcast & platform: doe-duurzaam.nl.

Profielfoto-Patrick-Regan.jpg

Patrick Regan

Begonnen als militair bedrijfsjournalist, startte de eerste podcast binnen het Ministerie van Defensie en vertrok voor de liefde naar Brussel. Nu Content Manager en Strateeg bij UITP en houdt zich bezig met openbaar vervoer en mobiliteit in steden.

 

Marketingfacts mediapartner van CS, genootschap van contentstrategen

Bij Marketingfacts staat kennisdeling voor en door marketeers hoog in het vaandel en is de missie om marketeers te helpen. Daarom zal “M!” verslagen, aankondigingen en op termijn ook interviews en presentaties publiceren op basis van onze sessies.

Oh, en als je als marketeer graag kennis of ervaringen deelt, dan hoort Marketingfacts graag van je! www.marketingfacts.nl