Terug naar alle evenementen

CS 18: De Grand Prix onder de content

Grand Prix-winnaars The Call (Uva/Totalspiel) en #Storytime (CPNB/StudioM)

Eind oktober werden prijzen uitgereikt aan de beste content van het afgelopen jaar tijdens de Grand Prix Content Marketing 2023. Omdat wij als Genootschap nauw betrokken zijn bij dat event, hebben we veel mooie cases de revue zien passeren. En twee winnaars komen jou op 12 december graag vertellen over hun cases!

Universiteit van Amsterdam / Totalspiel: The Call

“In menig brainstorm zou dit idee zijn gesneuveld”, aldus de jury over de winnaar van de Originaliteitsprijs 2023. Ga er ook maar aan staan: je uitdaging is een gevoel van anonimiteit in de collegezaal. De oplossing; je komt met een app die enorm goed blijkt te werken om studenten weer betrokken te krijgen.

Door de sterke groei van het aantal (internationale) studenten, was er bij de studie Communication Science aan de Universiteit van Amsterdam te weinig ruimte meer voor 1-op-1 communicatie tussen studenten en docent. Hoe krijg je met content meer contact met en een hogere betrokkenheid van studenten?

Samen met Totalspiel ontwikkelde de UvA The Call, een reeks van zeven interactieve video’s, waarin studenten getest worden op hun kennis. Elke week kregen studenten een (fictieve) video-call van hun docent, met 8 vragen. Wie alles alle 8 vragen goed beantwoordde, maakte kans op een prijs. Door effecten, grapjes en plotwendingen speelde The Call met de wetten van beeldbellen.

Dat deze case in de prijzen viel in de categorie ‘low budget’ is logisch: met een budget van 12.500 euro werden de 337 (!) video’s opgenomen om alle antwoordmogelijkheden te ondersteunen. Het resultaat: een fors hogere waardering en betrokkenheid van studenten. Gemiddeld belden studenten bijna 10 minuten aan één stuk met de docent.

Geestelijk vader Robin Klaassen van Totalspiel licht deze avond de case toe.

Stichting CPNB / StudioM: Boekenweek van Jongeren x Storytime

De jury werd heel vrolijk van deze case, die bekroond werd voor ‘inzet influencers’ en een Gouden Award won in de categorie ‘jongeren’.

Uit onderzoek van Stichting Lezen blijkt dat jongeren de perceptie hebben dat er geen boeken zijn die bij hun leefwereld en interesses passen. Stichting CPNB, dat als doel heeft Nederlanders te inspireren om meer te lezen, vroeg zich af hoe ze toch aandacht voor boeken kon realiseren binnen die doelgroep.

Met een uitgekiende campagne, gestoeld op heldere inzichten in de doelgroep, wisten CPNB en StudioM tijdens de Boekenweek van Jongeren gezamenlijk de juiste snaar te raken onder jongeren. Door de inzet van influencers wisten ze de verhalen van 10 boeken, door jongeren zelf geselecteerd, op een creatieve manier onder de aandacht te brengen.

Sharon Verdam van CPNB en Rick Proosten van StudioM, onderdeel van GroupM, zullen uit de doeken doen hoe de campagne tot stand kwam en hoe zij hun successen wisten te boeken (sic!).

Hoe en wat

  • Datum: dinsdag 12 december 2023

  • Programma: 20.00 - 21.30 uur

  • Locatie: online (de link naar de sessie volgt in de uitnodiging die je vlak vóór de sessie ontvangt, mits je je hebt aangemeld)

Meld je gelijk aan als je er graag bij bent, we zien je graag die avond!

Vorige
Vorige
17 oktober

CS sessie 17: Zo zet je podcasts in in je contentmix

Volgende
Volgende
27 februari

CS 19: Contentstrategie binnen citymarketing - de verhalen van Eindhoven en Den Bosch