Terug naar alle evenementen

CS 20: SNS en Kamp Amersfoort, twee van de beste contentcases van Nederland

Twee grote winnaars van de Grand Prix Content Marketing zijn in maart bij ons te gast. Zowel Future Money Talks (voor SNS, met hulp van Born05) als De Verdwenen SS’er (Nationaal Monument Kamp Amersfoort, met iO) sleepte meerdere awards in de wacht.

De gemene deler: echte, redactionele content om je vingers bij af te likken.

Guido Cramer (links) en Jordy Hubers



Future Money Talks

Banken zijn saai. Althans, voor veel jongvolwassenen. Maar inkomensongelijkheid, vermogen opbouwen, en kansen op de arbeidsmarkt en op een hypotheek; dat interesseert de doelgroep wél. 

Voilà, de gouden formule van Future Money Talks van SNS, dat inspeelt op de dromen, doelen en belemmeringen van jongvolwassenen. En dat op een manier die aanspreekt, maar ook inhoudelijk is; van straatinterviews tot uitlegvideo’s en heuse talkshows.

De campagne sleepte een gouden award in de wacht in de categorie B2C en zilver bij de jongeren. De jury had lovende woorden:

‘Contentmarketing in optima forma.’

‘Een redactionele topcampagne.’ 

‘Alles voelt heel authentiek en eerlijk aan’

Tineke Bergsma, marketeer merkactivatie SNS, en Guido Cramer, programmastrateeg bij Born05, komen alles vertellen over de keuzes, afwegingen en natuurlijk ook resultaten van deze toffe campagne.


De Verdwenen SS-er

Esprix Awards, Dutch Creativity Awards, Lovie Awards, Dutch Podcastawards, Content Marketing Awards en natuurlijk de Grand Prix Content Marketing; allemaal waren ze het erover eens dat De Verdwenen SS’er met kop en schouders boven de podcast-concurrentie uitstak. Wat wil je ook: de serie werd ruim een miljoen keer beluisterd en zorgde voor 30 procent meer bezoeken voor Nationaal Monument Kamp Amersfoort.

Want daar kwam het verhaal vandaan. Kamp Amersfoort wilde graag wat meer zichtbaarheid voor de verhalen die in het nationaal monument te vinden zijn. Maar welke kies je?

Jordy Hubers van iO besloot om niet voor veel kleine verhalen te gaan, maar stuitte op een bijna perfecte ‘true crime’; de kampcommandant die na de Tweede Oorlog spoorloos verdween. Jordy stak veel bloed, zweet, tranen (en privétijd, gaf hij toe aan de jury) in dit verhaal. En het leverde een gouden award op in de categorie en Non-profit, plus een bekroning in de categorie podcast.

Met (natuurlijk) lovende jurykritieken:

  • ‘Dit soort podcasts vind je normaal gezien bij publieke omroepen.’

  • ‘Je hoort gewoon de begeestering van de maker in deze podcast doorklinken.’ 

  • ‘Er was lef voor nodig om deze tijd en dit budget te steken in zo’n campagne.’


Hoe en wat

  • Datum: dinsdag 19 maart 2024

  • Tijd: 20.00 - 21.30 uur

  • Waar: online (als je je hebt aangemeld, ontvang je de link een dag van tevoren per e-mail)


Vorige
Vorige
27 februari

CS 19: Contentstrategie binnen citymarketing - de verhalen van Eindhoven en Den Bosch

Volgende
Volgende
16 april

CS 21: Content met AI