Terug naar alle evenementen

Wat levert de meest creatieve content op: brainstormen of AI?

Waarom willen veel collega’s een contentstrateeg te vriend houden? Omdat we creatieve ideeën kunnen bedenken én in de praktijk brengen, natuurlijk.

Maar wat is de beste manier om te brainstormen voor creatieve ideeën? En hoe doe je dat als de helft niet (meer) op kantoor is? Heb je überhaupt nog wel mensen nodig, of is AI straks net zo goed in het bedenken en maken van creatieve content als in het vertalen van teksten?

Op die vragen krijg je antwoord tijdens de 8 ste bijeenkomst van CS, Genootschap van Contentstrategen, op 20 september.

Schrijf je nu in!


Hoe je door rammen en jammen écht creatieve content bedenkt

Vincent Mirck

Originele content bedenken mag dan onze sweetspot zijn, maar laten we eerlijk zijn; de inspiratie komt niet altijd vanzelf. Natuurlijk kun je in een goede brainstormsessie veel nieuwe content-ideeën optekenen, maar doe je dat als je hybride werkt? Sowieso is dit een lastige balans: hoe combineer je de tijd om te ‘rammen’ (thuiswerken in je bubbel) met ruimte om te ‘jammen’ (creatief samenwerken, face to face)?

Tijdens de Content Conference van Frankwatching gaf Vincent Mirck hier een interactieve workshop over, die hij voor CS graag in een intieme setting over komt doen. Hij licht hierin (nieuwe) vormen van brainstormen toe, in kleine en grote groepen. Met een beetje geluk levert dit ter plekke een paar creatieve ideeën op voor je eigen contentstrategie.

Vincent Mirck is contentcoach en business editor voor VodafoneZiggo, expert/trainer op het gebied van creativiteit en schrijver van het boek ‘Speel-skills’.


Copywriting met behulp van Artificial Intelligence (AI)

Edwin Vlems

Net als zo’n beetje iedereen stond Edwin Vlems in eerste instantie best sceptisch tegenover contentcreatie door AI. Die scepsis verdween als sneeuw voor de zon toen hij begon te experimenteren met DeepL, een concurrent van Google Translate die vertalingen vrijwel foutloos doet en echt lijkt te begrijpen wat je wilt zeggen: DeepL is zelfs zo beleefd om over jouw fouten in de brontekst heen te stappen.

Edwin werd zowaar nóg enthousiaster toen hij Jasper.ai ontdekte; een content robot die voor jou marketingteksten schrijft op basis van een kleine instructie zoals ‘schrijf een blog over 10 redenen om Twitter in te zetten voor studenten’. Aan de hand van echte, concrete voorbeelden laat hij zien hoe simpel het werkt...

Edwin Vlems schreef veel boeken, artikelen en blogs over business to business (B2B) marketing geschreven. Hij spreekt regelmatig op congressen in binnen- en buitenland over B2B marketing, inbound marketing en het inzetten van medewerkers als merkambassadeurs.

Vorige
Vorige
17 mei

7: Contentstrategie tussen de nijlpaarden, zeekoeien en giraffen

Volgende
Volgende
15 november

9: Medewerkers als Tiktok-sterren & MythBusters in de polder