Terug naar alle evenementen

6: Doelstellingen, doelstellingen, doelstellingen.

Doelstellingen, doelstellingen, doelstellingen. Laten we eerlijk zijn; zonder doel is je contentstrategie zinloos. Een strategie zonder doel is als pijltje zonder dartbord. 🎯

Daarom staat de 6e editie van CS, Genootschap van Contentstrategen, in het teken van doelstellingen. Schrijf je nu in voor de zesde editie, op 15 maart; met niemand minder dan Aart Lensink van LVB en Freek Janssen van Philips!


Blijven contentstrategen hangen in dezelfde doelstellingen?

Aart Lensink

Ruim een decennium contentmarketing. Waar staan we? Aart Lensink vertelt over het verschuiven van de balans. Waar contentmarketing vooral bijdroeg aan de performance-marketing-kant van het vak, verschuift content nu naar branding en communicatie.

Content is, net als reclame, enorm gevoelig voor de tijdgeest. Voelen contentstrategen de tijdgeest wel goed aan? Of blijven ze hangen in grijsgedraaide purposes?

Hoe bouw je merken met content? Hoe integreer je reclame en content? En mag dat eigenlijk wel van de puristen?


Als je content geen product hoeft verkopen, kun je dan toch je toegevoegde waarde laten zien?

Freek Janssen

Contentstrategie wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je content gericht inzet om een bepaald doel te bereiken. Welk doel dat moet zijn, dat is vaak al een lastige discussie; laat staan hoe je inzichtelijk kunt maken hoe die content ook daadwerkelijk bijdraagt aan het resultaat.

Als het gaat om marketing die sales ondersteunt, dan is daar nog wel een mouw aan te passen; met content kun je de doelgroep bekend maken met een commerciële propositie, om mensen vervolgens de (meetbare) salesfunnel in te sturen.

Maar wat nou als je content niet in de eerste plaats een product hoeft te verkopen, maar een positieve bijdrage moet leveren aan de reputatie? Contentstrateeg Freek Janssen komt vertellen hoe ze dat bij Philips doen. Kort gezegd: doorlopend onderzoek doen naar reputatie en daar een contentstrategie op baseren die telkens kan worden bijgestuurd. De uitgebreidere versie hoor je tijdens sessie 6!

Vorige
Vorige
18 januari

5: Hoe blijft jouw content in 2022 boeien, binden en verbinden?

Volgende
Volgende
17 mei

7: Contentstrategie tussen de nijlpaarden, zeekoeien en giraffen